מבקר המדינה: שבת איום • אריאל שרפר

    אריאל שרפר 1 Comment on מבקר המדינה: שבת איום • אריאל שרפר
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב ביקורת על השבת.

    כלומר, לא חלילה על השבת עצמה – אלא על אותם אלה המבקרים את הרעיון היהודי שבבסיס ההגיוני והצודק של "יום שבת קודש הוא – אשרי האיש זוכרהו"(כמו שנכתב בשיר-שבת ידוע לכל מי שמקפיד לזמרו בשולחן השבת המשפחתי)- ומנסים להפוך את השבת הקדושה לסתם יום של חול- בין אם זה חול אשר על שפת הים ובין אם זה החול המחזיק את מרצפות בית הקניה הבאה בעבירה ואת הבילוי הגורם בלאי לנפש היהודית הטהורה.

    ומדוע באמת לא כתבתי על השבת עד היום?

    אולי בגלל שאני כל-כך רגיל לכך שהשבת צריכה להיות יום מנוחה ושמחה- אור ליהודים, יום של קדושה ועיון בכל הדברים המיוחדים והחשובים שלצערנו אין לנו מספיק זמן לעסוק בהם במשך כל השבוע, ויום שבו אנו מתחברים שוב בשמחה רבה לעצמנו, למשפחתנו, לילדינו ולמי שאנחנו באמת רוצים להיות- אך בשל עול העבודה וטרדת הזמן לא תמיד מצליחים בכך כמו שצריך- ולכן אני לא חש צורך להקדיש לכך טור שלם- כיוון שמעולם לא הבנתי עד הסוף את אלה שחושבים ששבת לא צריכה להיות מוקדשת לכל הדברים האלה!

    והאמת- שגם היום אני לא מבין אותם. לא מסוגל לקבל את העובדה שיש בקרבנו כאלה שמסוגלים לקחת את השיר "שבת היום" ולהפוך אותו מרוב פחד ל- "שבת איום".

    "שבת היום"

    "שבת היום"

    נכון לכתיבת שורות אלה- אני גם מרשה לעצמי לכעוס עליהם ואפילו לרתוח באופן שיכול בהחלט לחמם אותי גם אם באותה שבת יש סערה בחוץ ללא צורך ברדיאטור או מזגן (על שעון שבת כמובן) כיוון שאותם מתנגדים לעיקרון המקודש וההגיוני של יום שבת- יום מנוחה פשוט עושים זאת כדי להכעיס ולהביא כל דיון עקרוני והגיוני אל מישורים שהופכים למדרון חלקלק מרוב ביטויים מעצבנים ושחוקים לעייפה(שמצריכה שינה בשבת- ואפילו אם זו שבת חורף) כמו למשל: "כפיה דתית" "מדינת תל-אביב", "שמאל מתנשא" "ימין מתחנף" וחמין מעייף (שזה לא קשור אבל זו עובדה).

    שבת, ויקיפדיה
    ,

    ויקיפדיה

    ועכשיו לכמה עובדות שאי-אפשר להתווכח איתן(ברור שאפשר- אבל אין זמן וכוח):

    ידוע לי מגיל צעיר מאד שיש במדינת ישראל בני-אדם שאינם שומרים שבת כהלכתה. ידוע לי שלגבי אותם בני אדם לשבת יש משמעות אחרת לגמרי מזו שאני גדלתי עליה. ידוע לי שכל ניסיון לכפות על אותם בני אדם את השבת שלי יגרום נזק לה ולהם. ידוע לי שיש בקרב בני אדם אנשים שדווקא היו רוצים לחוות את השבת שלי- אבל מפחדים- כיוון שהם חוששים שבני משפחתם ייבהלו מהמחשבה שהם חוזרים בתשובה- או כפי שמקובל לקרוא לזה היום בציבור הכללי: מתחזקים.

    בגלל כל הסיבות האלה אני מברך על העובדה שנושא השבת הגיעה סוף-סוף לדיוני בית המחוקקים הישראלי- וכמו שאומרים אצלנו(ולא רק בדיבור של שבת)-"יפה שעה אחת קודם"- שזה כפי שיודעת כל עקרת בית שומרת שבת- גם כלל גדול בהכנות לקראתה.

    ולסיום משהו בנימה אישית:

    כאדם שעוסק לפרנסתו באקטואליה וחדשות וגם כיהודי מאמין שומר תורה ומצוות אני מרשה לעצמי פעם אחת לנצל את הבמה השבועית הזאת כדי להגיד תודה לך השם על שנתת לנו אנשי החדשות הדתיים והחרדים יום אחד קבוע בשבוע- בו כפי שאני נוהג לומר: "אין חדשות- ויש חידושים" ובמהלכו אנו יכולים לגלות שיש חדש לא רק בשטח אלא גם במדפי ארון הספרים היהודי שמגלים לנו מדי שבת בשבתו דברי אלוקים חיים ומחיים את נפשנו כדי שתקבל מדי שבוע את החוסן הנפשי הנדרש להתמודד עם החדשות שלצערנו לא תמיד טובות כמו החידוש התורני- ולהחזיק מעמד וראש מורם וממוקד בטוב עד השבת הבאה.

    ולוו עלי בני ועדנו מעדני- שבת היום להשם!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בתחילת הקריאה כבר התכונני לתגובה עוקצנית וארסית, אבל עד שסיימתי הבנתי שבנושא הזה המחלוקת בנינו לא כל כך גדולות.